نا گفته های یک...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۱/۱۱/۲۵
    ...
پربیننده ترین مطالب

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

۳۱
خرداد
هیچ خبری نیست.صبح به سایتها سری میزنم.همه چی تکراری است.یا قضیه مشایی است یا علی مطهری و یا احمد توکلی چیزی گفته اند که آن هم زیاد مهم نیست و یا در مورد سر مربی پرسپولیس نوشته اند و این که قرار است پول نگیرد و یا پول بگیرد و یا با بخشیدن ۷۰۰ میلیونی قرار دادش خودش را اثبات کند و شاید کاشانی را به زمین بزند و  یا اینکه وزیر ورزش و چه کسی میشود و اظهارات نماینده اردبیل در خصوص وزیر شدن علی دایی و یا بحث انتصاب ملک زاده در وزارت خارجه....

حالت تهوع میگیرم از این همه اخبار بی ربط و پرت و پلا و تکراری.هیچ چیز جدیدی به چشم نمیخورد که توجهم را جلب کند.واقعاً یعنی در این مملکت خبری نیست؟؟؟؟

به وبلاگ جوانفکر همکه میروم  فقط دفاع از مشایی را میبینم که با عنوان سرباز ک.چک ولایت نوشته شده و ارزش پاسخ گویی هم ندارد چرا که نظرات را یک خط در میون تایید میکنن.

وبلاگ استاد هم که خیلی وقته آپ نشده و دلم هم براش تنگ شده ولی روم نمیشه بهش زنگ بزنم.

جناب شیدا هم دیر به دیر آپ میکنه.

این بلاگفا هم که یکباره قالب ما را به فضا فرستاد و به طور ناگهانی دیدم که قالبم عوض شده.فکر کنم به خاطر روز شمار فرار آقا زاده باشه...

دوستان هم که کم لطف شدند و دیگر سری به ما نمیزنند. روز مرد هم که گذشت و دریغ از یک تبریک.

اصلا هیچی

خدا صبرم بده

  • سید مهدی
۲۸
خرداد
بسم الله

برای دوستی دیشب اس ام اس زدم و وفات عمه سادات را به این مضمون تسلیت گفتم:

خیزران کی ضربه بر لب میزند؟

هیزم است آتش به زینب میزند

سلام علی قلب الزینب الصبور

وفات ام المصائب بی بی زینب کبری (س) تسلیت.

دقایقی بعد این گونه پاسخ داد:

شهادت.

ام المصائب اگر نبود! کربلا در کربلا...

پرستار امام عصرش...قافله سالار شام...

و عتاب کرد: راویان لحن حیدری و وفات؟؟؟؟؟

 

شرمنده شدم.شهادت عمه سادات تسلیت

اشکستان حضرت زینب

  • سید مهدی
۲۸
خرداد

  • سید مهدی
۱۹
خرداد
شبی که خودخواهی در امواج بلند خداگرایی محو می‌شود، دستهایت را به سوی آسمان بلند کن و آرزوهایت را یکجا رها کن.

أین الرجبیون؟ لیلة الرغائب آمد. بوستانی بزرگ از رجب المرجب.

به گزارش مهر، امشب ملائکه بر زمین نزول می‌کنند و تو مختاری که هر چه خواهی آرزویش کنی و خدایت به هر آنچه که می‌گویی شنواتر از پیش منتظر است.

امشب می‌شود کوله‌بار دنیا را هر قدر هم سنگین باشد از شانه‌هایت پائین بکشی و دل کوچکت را به بیکران آسمان گره بزنی و طبق طبق آرزو و دعا را رها کنی.

لیلة الرغائب؛ شب آرزوها؛ وعده‌گاه خدا؛ شبی که آسمانش پر از برق ستارگان است و هر دعایی که آسمان می‌رود به ستاره‌ای تبدیل می‌شود و در پهنه آسمان می‌درخشد.

راه بخشش شاید در نظرت سخت و طولانی باشد اما امشب اگر عاشق شوی، پیاده هم می‌شود تمام مسیر را بی‌هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی طی کنی.

امشب یکی از شب‌های چهارگانه‌ای است که درباره احیا و شب‌زنده‌داری آن سفارش‌های فراوانی شده است.

مروری بر اعمال این شب و نیم نگاهی به دعاها و معانی واژه‌های درد دلت با خدا می‌ارزد به لذت گفتن یک طومار آرزو؛ می‌ارزد به یک دل سیر دعا...



اعمال شب لیلة الرغائب

برای این شب عملی از رسول خدا(ص) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد.

روز پنجشنبه اول آن ماه (رجب) در صورت امکان و بلامانع بودن روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر "اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کرد.

پیامبر اکرم(ص) در فضیلت این نماز می‌فرمایند: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام.

آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

یکی دیگر از اعمالی که در ماه رجب، به ویژه در لیلة الرغائب سفارش شده، قرائت دعای کوتاه اما پرمعنای ماه مبارک رجب پس از نمازهای یومیه است که فضیلت بسیاری دارد.



امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت

اِلهی اَتَرانی ما اَتَیتُکَ اِلاّ مِنْ حَیْثُ الْامال؛ خدایا! مرا ببین! تنها به خاطر آرزوها و امیدهایم به درگاه تو آمده‌ام.

سپاس تو را سزاوار است که پروردگار آرزوهایی. تو تنها کسی هستی که آرزوهایم را بدون حقارت و خاری به درگاهت می‌برم و مو به مو شرح می‌دهم. چون تو به من آموختی که تنها از تو بخواهم و از غیر تو هیچ نخواهم.

اکنون در این شب آرزوها، همه آرزوهایم را هر چقدر هم کوچک و حقیر باشد با تو می‌گویم؛ با تو که مرا به سخره نمی‌گیری به خاطر آرزوهای کودکانه‌ام.

امشب دلم پر می‌کشد. از یادم نبر و مرا به آرزوهایم برسان تا ایمان و عشقم به تو روزافزون شود.

لیلة الرغائب آمد تا دل‌های مجذوب را از لابلای همه دلمشغولی‌ها و هیاهوی دنیا به میهمانی خدا ببرد.

بیائید شب آرزوها را تا به صبح اجابتش بیدار بمانیم و برای هم دعا کنیم.
  • سید مهدی
۱۴
خرداد
سلام

 

نمیدانم چهر یا پنج سالم بود.اما خوب به خاطر دارم.لحظه شماری میکردم.برای دیدنش.فقط از تلویزیون تا آن روز دیده بودمش.و تصاویری از آخرین لحظه هایی که برای مردم دست تکان میداد و مردمی که از شوق کودکانشان را بالا می فرستادند تا دستی به سرشان بکشد.با این که کودک بودم  همیشه آرزویم بود که دستش به سرم کشیده شود...

رفتیم و وارد حسینیه شدیم.نگاهش میکردم.خوش حال بودم.

آن مرد آمد.آن مرد آرام آرام آمد.آن مرد مثل کوه بود

یادم نیست صحبت کرد یا نه فقط خاطرم هست که دور بودم  و نتوانستم به او نزدیک شوم.

و یک حسرت ماند .حسرت دستی مهربان که  به سرم کشیده نشد.اما نگاهش را برای همیشه به یاد دارم.

 

  • سید مهدی
۰۲
خرداد
پیامبر گرامی اسلام درباره حضرا زهرا فرمود: «ولو کان الحسن شخصا لکان فاطمه بل هی اعظم; ان فاطمه ابنتی خیر اهل الارض عنصرا وشرفا وکرما;

اگر [خوبیها و] زیبائیها به صورت انسانی درآید، او فاطمه خواهد بود، بلکه او برتر [از آن] است; براستی که دخترم فاطمه برترین انسان روی زمین از نظر عنصر و ذات، و از نظر شرافت وبزرگواری است .»


برای مادرم

برای او که نمیدانم کجاست

 

السلام علی السیدة الجلیلة الجمیلة

سلام بر مادر زیبایی ها

سلام بر مادر خوبیها.سلام بر با کرامت ترین زن دنیا.سلام بر مادرم

سلام بر چه مادری ؟

مادری که:  ذات الاحزان طویلة

مادری که سختیها و رنجها و مشقتها کشید .مادری که آسیب دید.مادری که زخمی شد.آن هم:

 فی المدة القلیلة در اندک زمانی پس از تمام سفارش به خوبی ها. در اندک زمانی پس از فرمودن پاره تن بودن رسول خدا. در اندک زمانی پس از نبود رحمت عالمیان.و رفت.از میان نامردمان.

از میان تمام آنهایی که نمیدانستند کیست او .از میان آنهایی که نخواستند قدرش را بدانند:

 المجهولة قدرها.

رفت و دیگر کسی اثری از او ندید.رفت و چیزی از خود به جا نگذاشت و عالمی را متحیر کرد که

و المخفیة قبرها

رفت...

رفت و این روزها چه میکشد همسرش.همسرش :و المظلوم بعلها

روز  روز مادر است.چه سنگین و گران و سخت است که ندانی مادرت کجاست و بخواهی بر مزارش بنشینی و زار زار گریه کنی.

 با خودت زمزمه می کنی:

روزه مادره مردم

چشم من تره مردم

هر کسی داره برا مادرش هدیه میبره مردم

من که دل تنگم

کوچه ها رو میگردم

من به دنبال قبر مادرم میگردم

  • سید مهدی