نا گفته های یک...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۱/۱۱/۲۵
    ...
پربیننده ترین مطالب

۸ مطلب در آذر ۱۳۸۷ ثبت شده است

۳۰
آذر

 

دوباره مرغ روحم هوای کربلا کرد


دل شکسته ام رو اسیر و مبتلا کرد

محرم نزدیک است. خوب که گوش بدهی صدای سنج و طبل را از پشت پنجره می‌شنوی. روزهای عجیبی‌ست. روزهایی که احساس می‌شود گویی سقف آسمان پایین می آید و دل‌تنگی همه جا را فرامی‌گیرد. غمی در همة دل‌ها می‌نشیند و سکوتی معنادار در لحظه‌ها شکل می‌گیرد. صدای یاحسین در گوش و زیارت عاشورا سر زبانت است؛ محرم در راه است.

  • سید مهدی
۲۷
آذر

آرى غدیر یک سرزمین نیست، چشمه اى است که تا پایان هستى مى جوشد، کوثرى است که فنا برنمى دارد، افقى است بى کرانه و خورشیدى است عالمتاب.

و غدیر، روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز اخوت، روز رشادت و شجاعت و شهامت و حفاظت و رضایت و صراحت ‏شناخته شد. روز نعمت، روز شکرگزارى، روز پیام رسانى، روز تبریک و تهنیت، روز سرور و شادى و هدیه فرستادن، روز عهد و پیمان و تجدید میثاق، روز تکمیل دین و بیان حق، روز راندن شیطان، روز معرفى راه و رهبر، روز آزمون، روز یأس دشمن و امیدوارى دوست و خلاصه روز اسلام و قرآن و عترت، روزى که پیروان واقعى مکتب حیات‏بخش اسلام آن را گرامى مى دارند و به همدیگر تبریک مى ‏گویند.

 

... الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا ...امروز (روز غدیر خم) دین شما را به حد کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را بعنوان دین براى شما پسندیدم. سوره مائده آیه 3.

  • سید مهدی
۱۸
آذر
حقوق ضد بشر

شصتمین سالگرد تولدت را به جشن نشسته اند

میبینی شمع های جشن تولدت  را

بیش از یک میلیون شمع در حال سوختنند.

تو هم فوت نکن

بگذار آرام بسوزند



 بیایید ما سکوت نکنیم

جمعه  منتظر یکدیگر باشیم


 

می‌کنم جامه به تن، می‌رم از خانه برون


                     می‌روم در پی او با دل دیوانه‌ی خویش
                                 

                                         پی آن گمشده می‌گردم و می‌آیم؛ باز...

  • سید مهدی
۱۴
آذر

بسم الله

شهادت امام محمد باقر علیه السلام

 یادگار کربلا و شکافنده علوم

 بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد

 


این لینک  رو هم ببینید


عرفه فرصتی برای توبه؟؟؟!!!!!!!!!

گزیده ای از دعای امام حسین (ع) در روز عرفه

ستایش سزاوار خداوندی است که کس نتواند از فرمان قضایش سرپیچد و مانعی نیست که وی را از اعطای عطایا، باز دارد. و صنعت هیچ صنعتگری بپای صنعت او نرسد. بخشنده بیدریغ است. اوست که بدایع خلقت را بسرشت و صنایع گوناگون وجود را با حکمت خویش استوار ساخت.

 پروردگارا بسوی تو روی آورم. و به ربوبیت تو گواهی دهم. و اعتراف کنم که تو تربیت کننده و پرورنده منی. و بازگشتم بسوی توست. مرا با نعمت آغاز فرمودی قبل از اینکه چیز قابل ذکری باشم.

 قبل از هدایت مرا با صنع زیبایت مورد رأفت و نعمتهای بیکرانت قرار دادی. آفرینشم را از قطره آبی روان پدید آوردی. و در تاریکیهای سه گانه جنینی سکونتم دادی، میان خون و گوشت و پوست. و مرا شاهد آفرینش خویش نگرداندی و هیچیک از امورم را بخودم وا نگذاشتی.

 ولی مرا برای هدفی عالی یعنی هدایت (و رسیدن به کمال) موجودی کامل و سالم بدنیا آوردی. و  در آن هنگام که کودکی خردسال در گهواره بودم، از حوادث حفظ کردی. و مرا از شیر شیرین و گوارا تغذیه نمودی. و دلهای پرستاران را بجانب من معطوف داشتی. و با محبت مادران به من گرمی و فروغ بخشیدی.

 تا اینکه با گوهر سخن مرا ناطق و گویا ساختی. و نعمتهای بیکرانت را بر من تمام کردی. و سال به سال بر رشد و تربیت من افزودی. تا اینکه فطرت و سرنوشتم، به کمال انسانی رسید. و از نظر توان اعتدال یافت. حجتت را بر من تمام کردی که معرفت و شناختت را به من الهام فرمودی.

 آری این لطف تو بود که از خاک پاک عنصر مرا بیافریدی. و راضی نشدی ای خدایم که نعمتی را از من دریغ داری. بلکه مرا از انواع وسائل زندگی برخوردار ساختی. با اقدام عظیم و مرحمت بیکرانت بر من. و باحسان عمیم خود نسبت به من، تا اینکه همه نعماتت را درباره من تکمیل فرمودی.

 الهی! من به حقیقت ایمانم، گواهی دهم. و نیز به تصمیمات متقین خود و به توحید صریح و خالصم ،گواهی می دهم ای پروردگار که اگر در طول قرون و اعصار زنده بمانم و بکوشم تا شکر یکی از نعمات تو بجا آورم، نتوانم مگر باز هم توفیق تو رفیقم شود، که آن خود مزید نعمت و مستوجب شکر دیگر، و ستایش جدید و ریشه دار باشد.

 حمد و ستایش خدایی را که فرزندی ندارد تا میراث برایش باشد. و در فرمانروایی نه شریکی دارد تا با وی در آفرینش بر ضدیت برخیزد و نه دستیاری دارد تا در ساختن جهان به وی کمک دهد.

 خداوندا، چنان کن که از تو بیم داشته باشم، آنچنان که گویی تو را می بینم و مرا با تقوایت رستگار کن! اما بخاطر گناهانم مرا به شقاوت دچار مساز! مقدر کن که سرنوشت من به خیر و صلاح من باشد. و در تقدیراتت خیر و برکت بمن عطا فرما!

 خداوندا! ستایش از آن توست که مرا آفریدی. و مرا شنوا و بینا گرداندی! و ستایش سزاوار توست که مرا بیافریدی و خلقتم را نیکو بیاراستی. بخاطر لطفی که به من داشتی .

 و مرا بر مشکلات روزگار، و کشمکش شبها و روزها یاری فرمای! و مرا از رنجهای این جهان و محنتهای آن جهان نجات بده و از شر بدیهایی که ستمکاران در زمین می کنند نگاه بدار.

 خدایا! مرا به که وا می گذاری؟ آیا به خویشاوندی که پیوند خویشاوندی را خواهد گسست؟ یا به بیگانه که بر من بر آشفتد؟ یا به کسانیکه مرا به استضعاف و استثمار کشانند؟ در صورتیکه تو پروردگار من و مالک سرنوشت منی؟

 ای خدای من و ای خدای پدران من! ابراهیم، اسماعیل، اسحق و یعقوب، و ای پروردگار جبرئیل، مکائیل و اسرائیل. و ای تربیت کننده محمد، خاتم پیامبران و فرزندان برگزیده اش. ای فرو فرستنده تورات، انجیل زبور و فرقان

 تو پناهگاه منی، بهنگامی که راهها با همه وسعت، بر من صعب و دشوار شوند و فراخنای زمین بر من تنگ گردد. و اگر رحمت تو نبود من اکنون جزء هلاک شدگان بودم. و تو مرا از خطاهایم باز می داری. و اگر پرده پوشی تو نبود از رسوایان بودم.

 

  • سید مهدی
۱۱
آذر

 

 

پ ن:

۱)سکوت

۲)...

  • سید مهدی
۰۶
آذر

بسم الله الرحمن الرحیم  

 اول ذی الحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع)

 بر حجه ابن الحسن امام زمان (عج) و همه شیفتگان طریق هدایت تبریک و تهنیت باد

 ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(ع)  به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می کرد.  در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی، و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند 

امشب علی محو رخ صدیقه اطهر شده
امشب به بیت فاطمه حمد و ثنا گستر شده
امشب شب آمرزش خلق از سوی داور شده
زیرا امیرالمومنین داماد پیغمبر شده

پیامبر (ص) از طریق وحی آگاهی یافته بود که فاطمه (س) ، این زن با فضیلت و معصوم در اسلام ، کسی که قرار است نسل پیامبر و تباراوصیا و جانشینان از او باشد ، باید با مردی که خداوند سبحان او را برگزیده است ، پیمان زنا شویی ببندد از این رو آن حضرت به هر کس که برای خواستگاری فاطمه به او رجوع می کردند می فرمود :  من در این باره منتظر فرمان خدا هستم ، اما هنگامیکه علی (ع) به همین منظور نزد پیامبر (ص) آمد و خواسته اش را مطرح کرد پیامبر (ص) به  وی فرمود : جبرئیل پیش از وی نزد آن حضرت آمده و به وی گفته  بود که خداوند تعالی ، فاطمه را در آسمانها به همسری علی (ع) در آورده و فرشتگان را بر آن گواه گرفته است که تمام اینها برای آن  بود که حضرت امیر پس از پیامبر (ص) بهترین زمینیان بود و پیامبر و فاطمه نیز این نکته را به خوبی می دانستند . علی (ع) تنها همسر شایسته فاطمه بود در اسلام نیز این روانیست که پدر دخترش را به مردی که همشأن او نیست به همسری در آورد . دراین باره می توان حدیثی از امام صادق (ع) روایت شده ، استناد جست .

 آن حضرت فرموده است : 
اگر خداوند امیر مومنان را برای فاطمه نیافریده بود ،

از آدم تاپائین تر از وی همتایی برای فاطمه بر روی زمین وجود نداشت
(اعیان الشیعه)


 پ ن:

۱) عیدتون مبارک

۲) تولد خودمم مبارک(۹ آذر)

۳)سال پیش همچین موقعی شروع کردم ۴۰ تا پست تا عاشورا نوشتن.امسال نمیتونم.اگه دوست داشتید به آرشیو مراجعه کنید

  • سید مهدی
۰۶
آذر

 شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت

 

شهادت امام جواد علیه السلام

 

۩ نیاز مؤمن به سه چیز:
«أَلْمُؤْمِنُ یَحْتاجُ إِلى تَوْفیق مِنَ اللّهِ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ.»:
مؤمن نیاز دارد به توفیقى از جانب خدا، و به پندگویى از سوى خودش، و به پذیرش از کسى که او را نصیحت کند.

استوار کن، آشکار کن!
«إِظْهارُ الشَّىْءِ قَبْلَ أَنْ یُسْتَحْکَمَ مَفْسَدَةٌ لَهُ.»:
اظهار چیزى قبل از آن که محکم و پایدار شود سبب تباهى آن است.

قطع نعمت، نتیجه ناسپاسى
«لا یَنْقَطِعُ الْمَزیدُ مِنَ اللّهِ حَتّى یَنْقَطِعَ الشُّکْرُ مِنَ الْعِبادِ.»:
افزونى نعمت از جانب خدا بریده نشود تا آن هنگام که شکرگزارى از سوى بندگان بریده شود.

دانلود نوحه در سوگ امام جواد علیه السلام

  • سید مهدی
۰۱
آذر

گاهی می خواهی بال بگشایی ،بپری ،اوج بگیری

اما عده ای تو را می ترسانند.انگار می چینند بال های اشتیاقت را .انگار می بندند پر پروازت را.

تا دیروز می گفتند برای پریدن به جز بال اسمان نیز لازم است

اما امروز من می گویم به جز بال و آسمان  دل بی واهمه نیز لازم است .

دلی به رنگ اسمان که تورا لایق ابی بی منتهایش کند.

                               شکوهش بی مانند است باید بپری تا حسش کنی.

                                                                 می خواهم ...

  • سید مهدی