نا گفته های یک...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۱/۱۱/۲۵
    ...
پربیننده ترین مطالب

Title-less

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۳۱ ق.ظ

مردى که در شراب‏خوارى افراط داشت ، روزى دوستان شراب‏خوار را دعوت کرد و براى عیش و نوش بیشتر ، چهار درهم به غلام خود داد و گفت : با این مبلغ مقدارى میوه بخر . غلام در حال عبور به درب خانه « منصور بن عمار » رسید . منصور براى نیازمندى مستحق ، پول طلب مى‏کرد و مى‏گفت : هرکس به این فقیر چهار درهم بدهد ، برایش چهار برنامه از خدا مى‏طلبم ، غلام هر چهار درهم را به آن مستحق داد . منصور به غلام گفت :چه مى‏خواهى ؟ گفت : اربابى دارم ، علاقه‏مندم از دست او رها شوم . دیگر این که خداوند مالى روزى من کند تا با او زندگى خود را اداره کنم . سوم این که خداوند ارباب معصیت‏کار مرا ببخشد . چهارم پروردگار بزرگ من و ارباب من و تو و این قوم را مورد رحمت خود قرار دهد . منصور هر چهار برنامه را از خداى مهربان درخواست کرد وقتى غلام به منزل اربابش بازگشت ، ارباب به او گفت : چرا دیر آمدى ؟ داستان را گفت ، مولایش پرسید :  به چه دعا مى‏کردى ؟ گفت : اوّل آزادى خود را خواستم ، ارباب گفت : در راه خدا آزادى . گفت : دوّم براى خود مالى خواستم تا با آن زندگى خود را اداره کنم ، ارباب گفت : چهار هزار درهم از مال من براى تو . گفت : سوّم خواستم خدا از سر تقصیرات تو بگذرد و توفیق توبه به تو عنایت کند ، ارباب گفت : توبه کردم . چهارم : خواستم من و تو و منصور بن عمار و مردم را بیامرزد ، مولایش گفت : آه که من مستحق این برنامه چهارم نیستم . چون شب رسید و به بستر خواب رفت در خواب شنید گوینده‏اى مى‏گوید : اى مرد ! آنچه وظیفه تو بود انجام دادى ، آیا در وجود من که خداى مهربان هستم مى‏بینى آنچه مربوط به خدایى من است انجام ندهم ؟ من تو را و غلامت ، منصور بن عمّار و مردم را بخشیدم.

  • سید مهدی

نظرات  (۵)

یا علی مددی ...
  • جشنواره داستانک های جنگ
  • کانون ادبی پرشین بلاگ با همراهی کانون هواداران پرشین بلاگ و دبیرخانه جشنواره مجازی دفاع مقدس، اقدام به برگزاری جشنواره داستانک جنگ نموده است. با توجه به این که زمان جشنواره بسیار کم بوده است، مهلت ارسال آثار تا 15 شهریور تمدید می شود. برای دوستانی که هنوز با موضوعات و نحوه ارسال آثار آشنا نیستند، یک بار دیگر شرایط جشنواره را می نویسیم.

    موضوعات جشنواره:
    1- جنگ و مقاومت
    2- شهدا و رزمندگان و جانبازان
    3- خدمت سربازی

    حجم داستانک ها
    یک) داستانک هایی با حجم کمتر از 88 کلمه. در این بخش نیازی به وجود روایت و دیالوگ در داستان ها نیست.
    دو) بین 89 و 313 کلمه. داستانک هایی که با این حجم ارسال می شوند، حتماً باید دارای روایت و دیالوگ باشند.
    ج) هر نویسنده فقط دو اثر در هر یکی از دو بخش می تواند ارسال نماید.
  • فرهنگسرای اخلاق
  • سلام...
    دعوتید به شب شعر کرامت سبز...
    به دوستان خود بگویید...
    زمان: روز شنبه، 14 شهریور ماه، ساعت 17 تا 19
    مکان: تهران، منطقه 14، میدان شهدا، خیابان شکوفه، کوچه شهید کاظمی، فرهنگسرای اخلاق، سرای حضور
    سلام .حکایتی قشنگ بود .منم یه روز یه جایی توبه کردم .خدا قوت
    سلام

    شهررمضان الذی انزل فیه القران

    اساتید دانشگاه‌ها

    فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند

    با تشکر از مطلب جالبت

    من وب شمارا لینک کردم لطفا وبلاگ من راهم لینک کنید

    فاطر سبز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی