نا گفته های یک...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۱/۱۱/۲۵
    ...
پربیننده ترین مطالب

وعرفه نزدیک ...

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰۶:۳۴ ب.ظ

بسم الله

شهادت امام محمد باقر علیه السلام

 یادگار کربلا و شکافنده علوم

 بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد

 


این لینک  رو هم ببینید


عرفه فرصتی برای توبه؟؟؟!!!!!!!!!

گزیده ای از دعای امام حسین (ع) در روز عرفه

ستایش سزاوار خداوندی است که کس نتواند از فرمان قضایش سرپیچد و مانعی نیست که وی را از اعطای عطایا، باز دارد. و صنعت هیچ صنعتگری بپای صنعت او نرسد. بخشنده بیدریغ است. اوست که بدایع خلقت را بسرشت و صنایع گوناگون وجود را با حکمت خویش استوار ساخت.

 پروردگارا بسوی تو روی آورم. و به ربوبیت تو گواهی دهم. و اعتراف کنم که تو تربیت کننده و پرورنده منی. و بازگشتم بسوی توست. مرا با نعمت آغاز فرمودی قبل از اینکه چیز قابل ذکری باشم.

 قبل از هدایت مرا با صنع زیبایت مورد رأفت و نعمتهای بیکرانت قرار دادی. آفرینشم را از قطره آبی روان پدید آوردی. و در تاریکیهای سه گانه جنینی سکونتم دادی، میان خون و گوشت و پوست. و مرا شاهد آفرینش خویش نگرداندی و هیچیک از امورم را بخودم وا نگذاشتی.

 ولی مرا برای هدفی عالی یعنی هدایت (و رسیدن به کمال) موجودی کامل و سالم بدنیا آوردی. و  در آن هنگام که کودکی خردسال در گهواره بودم، از حوادث حفظ کردی. و مرا از شیر شیرین و گوارا تغذیه نمودی. و دلهای پرستاران را بجانب من معطوف داشتی. و با محبت مادران به من گرمی و فروغ بخشیدی.

 تا اینکه با گوهر سخن مرا ناطق و گویا ساختی. و نعمتهای بیکرانت را بر من تمام کردی. و سال به سال بر رشد و تربیت من افزودی. تا اینکه فطرت و سرنوشتم، به کمال انسانی رسید. و از نظر توان اعتدال یافت. حجتت را بر من تمام کردی که معرفت و شناختت را به من الهام فرمودی.

 آری این لطف تو بود که از خاک پاک عنصر مرا بیافریدی. و راضی نشدی ای خدایم که نعمتی را از من دریغ داری. بلکه مرا از انواع وسائل زندگی برخوردار ساختی. با اقدام عظیم و مرحمت بیکرانت بر من. و باحسان عمیم خود نسبت به من، تا اینکه همه نعماتت را درباره من تکمیل فرمودی.

 الهی! من به حقیقت ایمانم، گواهی دهم. و نیز به تصمیمات متقین خود و به توحید صریح و خالصم ،گواهی می دهم ای پروردگار که اگر در طول قرون و اعصار زنده بمانم و بکوشم تا شکر یکی از نعمات تو بجا آورم، نتوانم مگر باز هم توفیق تو رفیقم شود، که آن خود مزید نعمت و مستوجب شکر دیگر، و ستایش جدید و ریشه دار باشد.

 حمد و ستایش خدایی را که فرزندی ندارد تا میراث برایش باشد. و در فرمانروایی نه شریکی دارد تا با وی در آفرینش بر ضدیت برخیزد و نه دستیاری دارد تا در ساختن جهان به وی کمک دهد.

 خداوندا، چنان کن که از تو بیم داشته باشم، آنچنان که گویی تو را می بینم و مرا با تقوایت رستگار کن! اما بخاطر گناهانم مرا به شقاوت دچار مساز! مقدر کن که سرنوشت من به خیر و صلاح من باشد. و در تقدیراتت خیر و برکت بمن عطا فرما!

 خداوندا! ستایش از آن توست که مرا آفریدی. و مرا شنوا و بینا گرداندی! و ستایش سزاوار توست که مرا بیافریدی و خلقتم را نیکو بیاراستی. بخاطر لطفی که به من داشتی .

 و مرا بر مشکلات روزگار، و کشمکش شبها و روزها یاری فرمای! و مرا از رنجهای این جهان و محنتهای آن جهان نجات بده و از شر بدیهایی که ستمکاران در زمین می کنند نگاه بدار.

 خدایا! مرا به که وا می گذاری؟ آیا به خویشاوندی که پیوند خویشاوندی را خواهد گسست؟ یا به بیگانه که بر من بر آشفتد؟ یا به کسانیکه مرا به استضعاف و استثمار کشانند؟ در صورتیکه تو پروردگار من و مالک سرنوشت منی؟

 ای خدای من و ای خدای پدران من! ابراهیم، اسماعیل، اسحق و یعقوب، و ای پروردگار جبرئیل، مکائیل و اسرائیل. و ای تربیت کننده محمد، خاتم پیامبران و فرزندان برگزیده اش. ای فرو فرستنده تورات، انجیل زبور و فرقان

 تو پناهگاه منی، بهنگامی که راهها با همه وسعت، بر من صعب و دشوار شوند و فراخنای زمین بر من تنگ گردد. و اگر رحمت تو نبود من اکنون جزء هلاک شدگان بودم. و تو مرا از خطاهایم باز می داری. و اگر پرده پوشی تو نبود از رسوایان بودم.

 

  • سید مهدی

نظرات  (۴)

شهادت امام محمد باقر(ع) بر محبان اهل البیت تسلیت باد.
السلام علیک یا ابا جعفر یا محمد بن علی(ع)
یَا اباجَعفَرِ یا مُحَمَّدِ بنِ عَلِی ایُّهَا البَاقِرُ یَابنَ رَسُولِ الله یَا حُجَّتَ اللهِ عَلی خَلقِه یَا سَیِّدَنَا وَ مَولانَا انَّا تَوَجَّهنَا وَ استَشفَعَنَا وَ تَوَسَّلنَا بِکَ الی الله وَ قَدَّمنَاکَ بَینَ یَدَی حَاجَاتِنَا یَا وَجِیهًا عِندَالله اِشفَع لَنَا عِندَ الله.
امشب بقیع چه غریبانه است..غریبانه تر از هر روز دیگر...حجاج همگی این روزها در مکه هستند عازم حرکت بسوی منا و عرفات..بقیع همچنان تنهاست....
این روزها دل هوای کوی جانان می کند و بقیع همچنان تنهاست...
یا صاحب الزمان(عج) می دانم امشب بر سر قبر جد غریبت در بقیع نشسته ای و غریبانه اشک ماتم میریزی. میدانم امشب بسیار می گریی و طلب فرا رسیدن فرجت را از خدا می کنی...می دانم منتظری تا انتقام خون اجدادت را بگیری....یابن الحسن(عج) ، امشب دل شیعیان شما غمگین است ، امشب خورشیدی از آسمان ولایت غروب میکند. تا طلوعی دیگر داشته باشد.....
التماس دعا
  • ابراهیم قبله آرباطان
  • ای کاش خبر داشتی از بی خبری ها...

    سلام دوست
    بعد از مدت ها یعنی 402 روز دوباره با غزلی آیینی و احساسی به روزم و منتظر حضورت
    البته آخرین کارت را هم خواندم و لذت بردم
    آمدی نقد و نظرت را حتما لازم دارم
    ...
    عرفه امسال قرار بود ...
    نطلبید آقا ...
    یا علی مددی ...
  • مسعود رضا خضری
  • سلام وعرض ادب بساحت آسمانیت
    این ساعات و ساعا ت پیش رو لحظات مغتنم واکاوی و سنگ واکنی است.
    براستی در کدامین نقطه ایستاده ایم وبه کدامین مقصد نامعلوم رهسپار یم؟
    دوباره عروج ، ودیگر هیچ.
    فردا جز این نخواهیم.
    هر چیز کوچک دیگه فقط نادیده گرفتن عظمت محبوبه
    آلاف وآلوف رو اگر طالبیم،باید بریم در خونه ، کوچیک ترها
    بر درب خونه رب الارباب ، کم نخواهیم، جز خودش رو نخواهیم ، که ما از اوئیم و باید بااو یگانه شویم.
    یگانه ، این جان کلامه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی